Concursul se prelungește până pe 10.11.2024 Art.1. Organizatorul Campaniei Organizatorul campaniei “Comanda pachetul Hennessy VS & Hennessy VSOP NBA si poti castig...
Am crescut și ne mutăm într-un depozit mai mare! Începând cu 20.08.2024, ne găsești și în NOUL Depozit din VGP Park București (Nord), pe Șos . Linia de Centură nr.4...
Magazinul King cu numarul 3 este acum mai aproape de tine. Începând cu 28.07.2023, ne găsești și în Vitan pe șos. Mihai Bravu la nr. 462, Prosper Center În cel mai nou magazin al no...
Whisky este cel mai popular în Japonia de la înființarea sa în această țară. Baza whisky-ului este distilarea și îmbătrânirea în butoaie de bourbon timp de cel puțin 8 ani. Whisky-ul japonez este creat dintr-un amestec de aproximativ zece băuturi alcoolice. Masataki Takezura, care a sosit în Scoția în 1918, în mod special pentru a învăța arta distilației, este considerat drept "tatăl" whisky-ului japonez. Doi ani mai târziu, el și soția sa scoțiană s-au întors în patria lui, fiind singurul specialist în acest domeniu. Folosind aceste cunoștințe, a asistat la construirea și lansarea distileriei Yamazaki, fondatorul căreia este Shinjiro Tori - șeful companiei Santori. Principalele branduri de whisky japoneze sunt Suntory Old, Suntory Royal, Suntory Reserve, Suntory Imperial, Suntory Yamazaki, Suntory Hibiki, Suntory Kakubin.
Una dintre caracteristicile tehnologice în producția a whisky-ului japonez este folosirea mustului de cristal clar, care este apoi fermentat pentru o lungă perioadă de timp cu drojdii special selectate. Wortul și fermentația lungă dau efectul "transparenței" aromatice, purității gustului și nu există note de malț în distilat.
De regulă, îmbătrânirea alcoolului are loc în butoaie de stejar american, însă se utilizează și stejar nou, se folosesc butoaie de stejar european și o mică cantitate de stejar japonez. Astfel, distileria Yamazaki folosește de multe ori butoaie noi de stejar Mizunara, care dau whisky-ului arome de tămâie și lemn de santal.
Recunoașterea mondială a whisky-ului japonez s-a produs în secolul 21. Mulți oameni au aflat mai întâi că Japonia a făcut whisky, din filmul "Lost in Translation" - Coppola 2003. În ultimii zece ani, o serie de lansări de whisky japoneze au primit cea mai mare recunoaștere la concursurile internaționale de alcool.
Aroma. Japanese Whiskey are o aromă uimitoare florală cu o textură moale mătăsoasă.
Gust. Are un gust bine echilibrat și bogat indiferent dacă este folosit în formă originală sau diluată.
Gastronomie. Cea mai mare parte a whisky-ului japonez este folosită în cocktailuri, cum ar fi highball (whisky cu apă). Japonezii consumă în mod tradițional whisky în format highball. Cu toate acestea, japonezii preferă să bea scumpul și prestigiosul whisky sec sau cu gheață. În timpul iernii, japonezii beau adesea whisky cu apă fierbinte, iar pe vreme caldă, cu apă rece. Se crede că metoda japoneză de a amesteca whisky cu sifon sau doar cu apă, este asociată cu vara japoneză caldă și sufocantă, când o băutură alcoolică puternică sub forma unui cocktail este mai potrivită decât cea pură.
JAPANESE WHISKY
Japonia are o istorie relativ mica de doar un secol in productia acestor distilate. In premiera, in anul 2015, expertul Jim Murray a acordat 97,5 puncte in World Whisky Bible unui sortiment de single malt din Japonia, fiind primul premiu de o asemenea anvergura ce ii revine Japoniei.